De bedste sundhedstips fra de største sportsstjerner

5 (100%) 1 vote[s]

De lever deres sportsliv med hård regelmæssig træning og efter en streng diæt. Vi viderebringer her nogle af de bedste sundhedstips fra verdens største sportsstjerner.

Serena Williams er måske udover at være en af verdens teknisk dygtigste tennisspillere også en af de fysisk stærkeste og mest tonede atleter. Den amerikanske tennisspiller følger både veganske og raw food-diæter når hun spiller større turneringer. For at sikre sig, at hun får alle de nødvendige vitaminer og mineraler spiser hun masser af nødder, bønner, linser og quinoa. Hun ”falder” dog ind imellem i kødfælden og spiser nogle af sine favorit måltider såsom stegt kylling. Serena Williams har selv indrømmet, at hun ikke er stor fan af træning i fitnesslokalet. I stedet dyrker hun Zumba, cykling, løb og svømning.

Kevin Durant spiller med lidt større bolde, når han indtager basketballbanen for det texanske hold Golden State Warriors i den amerikanske NBA-turnering. Og for at kunne forsvare en suveræn førsteplads i ligaens kommende kampe, som du blandt andet kan se og spille på hos online casinoet Mr Green, er det nødvendigt med ordentlig kost og motion. Durant træner både fleksibilitet, styrketræning og skydetræning. Ifølge træningssiden workoutinfoguru.com kan han også godt lide at udfordre sig selv ved at løbe i sand og sprinte, da det kræver dobbelt så mange kræfter, som når man løber på almindeligt underlag. Han lægger vægt på aldrig at springe et måltid over, og han spiser mindre mellemmåltider, som består af frugt, salat og smoothies.

Spis og træn som verdens bedste fodboldspillere og cykelryttere

Den brasilianske fodboldspiller Neymar har en forkærlighed for kulhydrater og spiser både meget og ofte i løbet af en træningsdag. Heldigvis kan han tåle det, og han har også brug for brændstof, når han træner hårdt. Til at holde formen ved lige træner han cardio såsom tennis, cykling, golf, løb og svømning. Til fleksibilitets- og styrketræning laver han squatøvelser, sjipper og sprinter. Det er alt sammen øvelser, som skal være med til at holde hans reaktionsevne og sprinterevner ved lige.

Tour de France er et af verdens hårdeste cykelløb, så har man ambitioner om at slutte i toppen, kræver det, at man overholder en sund diæt og et strengt fitnessregime. Den walisiske cykelrytter Geraint Thomas vandt Touren i 2018, og hans kone fortalte i samme moment om den ualmindelige strenge diæt han skal følge mellem januar og juli – månederne op til Touren – som består af salat og fisk. Træningen består primært af træning på cyklen fire dage om ugen fordelt på tre lange og hårde dage og en fjerdedag, som er en smule kortere. Jo tættere han kommer på Tour de France, jo letter bliver træningen, så han ikke bruger for mange kræfter.

Du behøver selvfølgelig ikke træne præcist som stjernerne eller følge deres diæt ned til mindste salatblad, men du kan lade dig inspirere af deres råd, hvis du gerne vil i form.

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.