Nordictrack løbebånd

Der hersker absolut ingen tvivl om kvalitet af Nordictrack løbebånd. Kvaliteten er i høj klasse og det er løbebånd til både den kræsne løber og/eller til den erfarne løber med fart i benene.

Det er et løbebånd for dig som løber, som gerne vil give den gas, når du træner og ikke have et løbebånd, som føles som om det kunne give op når som helst.

Sammenligning af Nordictrack modellerne og deres features:

Maks. hastighed:
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
20 km/t 20 km/t 22 km/t 22 km/t 22 km/t 22 km/t 20 km/t
Motoreffekt (kontinuerlig effekt):
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
2.75 hk 3,5 hk 3 hk 3 hk 3,6 hk 4,25 hk 4,25 hk
Stigningsmuligheder:
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
10% 12% 12% 12% -3% til 15% 15% -6 til 40%
Foldbar:
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
Ja Ja Ja Ja Ja Ja Nej
Løbetbåndets vægt:
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
80 kg 115 kg 91 kg 93 kg 130 kg 135 kg 186 kg
Maks. personvægt:
T7.0 T8.5S T14.0 C 990 Commercial 1750 Commercial 2950 x22i
125 kg – kg 135 kg 135 kg 135 kg – kg 135 kg

De mest solgte modeller

Uanset om du køber i top eller bund, så er det en sand fornøjelse, at træne på et løbebånd fra Nordictrack.

Mit næste skal helt sikkert være x22i, så jeg kan få test den 40 graders (!) stigning af – jep, 40 grader

NordicTrack Commercial 1750 løbebånd

Se produktet her

NordicTrack Commercial 2950 løbebånd

Se produktet her

NordicTrack T14.0 løbebånd

Se produktet her

NordicTrack T8.5S løbebånd

Se produktet her

NordicTrack x22i løbebånd

Se produktet her

De funktioner som giver Nordictrack løbebåndet en fordel:

🏃🏼‍♂️ Stærk motor. Fælles for alle Nordictrack løbebånd er, at de har en stærk motor. En stærk motor sørger for, at du kan løbe hurtigt ikke mindst

Men det gør også, at båndet ikke sløves ved hvert skridt. Specielt hvis man har en “gennemsnitligt” vægt eller over.

🏃🏼‍♂️ Maks hastighed er på mellem 20 og 22 km/t, hvilket er super godt og et must for de fleste, som vil kunne give den gas. Løbebånd med hastighed på 12-16 km/t er fx svære, at træne intervaltræning på da man kan ønske en højere hastighed.

Det er som regel også svagere motorer og generelt svagere løbebånd, som kun kan løbe 12 km/t.

🏃🏼‍♂️ Mulighed for stigningsgrader op til 40%! Det er vanvittigt meget og godt til hård træning. Kan bruges af både gående og løbende.

🏃🏼‍♂️ Nogle af modellerne har indbygget blæser. Det er et kæmpe plus!

🏃🏼‍♂️ Flere af modellerne har en rigtig lækker skærm eller display. Og det ligner ikke noget fra 80’erne eller 90’erne som de fleste andre løbebånd gør.

🏃🏼‍♂️ Alle Nordictrack løbebånd kan foldes og “gemmes væk”, med undtagelse af ét.

Hvorfor skal du købe et Nordictrack løbebånd?

Der skal ikke herske nogen tvivl om, at et Nordictrack løbebånd er top notch.

Det kan absolut anbefales. Nordictracks løbebånd er af høj kvalitet og det kan og skal bruges af løbere, som vil have noget, som bare spiller uanset træningsmængden eller typen.

Det er meget tilfredsstillende, at løbe igennem på et løbebånd, som ikke føles som om det er ved at give op.

Du ønsker ikke et løbebånd som knirker og knager ved ethvert skridt. Det skal være solidt, gedigent og en fornøjelse at bruge. Og det er de her bare.

Kan du ikke nøjes med ét som er billigere?

Jo, helt sikkert. Det kommer an på hvor meget du vil bruge det, hvor høj kvalitet du ønsker – skal det være lidt a la et træningscenter eller ét du bruge et par gange i måneden.

For den seriøse løber, som træner hårdt og for feinschmekere, så er Nordictrack den vej du skal gå.

Vil du se en anden mulighed, som er value-for-money? Så tjek denne anmeldelse ud af Odin T8 løbebåndet – det ligger omkring 7.999 kr lige nu og med en besparelse på 6.000 kr.

Præsentationsvideoer af Nordictrack løbebånd

Nordictrack Commercial 2950

Nordictrack X22i

Nordictrack C990

Nordictrack Commercial 1750

Nordictrack T7.0

Nordictrack T8.5S

Nordictrack T14.0

Er det bedre for dig, at løbe på løbebånd eller udendørs?

Der er flere meninger til dette spørgsmål, men når alt kommer til alt, så er det din egen krop og beslutning, som skal afgøre dette.

Der er virkeligt mange faktorer, som spiller ind. Jeg kan nævne nogle stykker her, og så kan du helt sikkert selv tilføje nogen.

Hvor stor vægtning de forskellige faktorer har kan være et individuelt spørgsmål.

🏃🏼‍♂️ Har du svage led?

🏃🏼‍♂️ Har du svage knæ – eller døjet med knæskader?

🏃🏼‍♂️ Er du en “tung” løber, rent vægtmæssigt?

🏃🏼‍♂️ Løber du på asfalt, grus, græs eller skovbund?

🏃🏼‍♂️ Hvordan lander du på foden? Med foden langt foran knæet eller under knæet?

🏃🏼‍♂️ Hvordan er din skridtkandance?

🏃🏼‍♂️ Konsultér en sportsfys, “løbeekspert” eller lignende for rådgivning om din løbestil og din krops “tilstand”.